• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه زبان و ادب فارسی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
شماره شماره 21
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
کلهر, محمدرضا. (1393). بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود!. فصلنامه زبان و ادب فارسی, 6(19), 45-56.
محمدرضا کلهر. "بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود!". فصلنامه زبان و ادب فارسی, 6, 19, 1393, 45-56.
کلهر, محمدرضا. (1393). 'بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود!', فصلنامه زبان و ادب فارسی, 6(19), pp. 45-56.
کلهر, محمدرضا. بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود!. فصلنامه زبان و ادب فارسی, 1393; 6(19): 45-56.

بدون خشت قوسی در کار نخواهد بود!

مقاله 3، دوره 6، شماره 19، تابستان 1393، صفحه 45-56  XML اصل مقاله (877.27 K)
نوع مقاله: علمی-پژوهشی
نویسنده
محمدرضا کلهر
پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
چکیده
پرواضح است که، بنیادِ زبان انگلیسی صرفاً در دو مهارت «خواندن reading و نوشتنwriting » برمبانیِ «الفباءانگلیسی» است. تفهیم و درک الفبای تازه، تفاوت‌ها و مغایرت‌های این مطلب به دانش‌آموزانی که علم وآگاهی نسبت به الفبای زبان انگلیسی ندارند و با الفبای زبان مادری و یا زبان رسمی رایج یعنی زبان فارسی مأنوسند، آن‌هم در مناطق و روستاهای دوردست که از بسیاری امکانات جامعه‌ی شهری و مدرن بی‌بهره‌اند مقداری سخت، مشکل و غریب می‌نماید، و اغلب روند ابتدایی تدریس، برای دبیران و یا فهم آن برای دانش‌آموزان غامض‌تر از هرمقوله‌ای می‌نماید! برمبنای این ضرورت، پژوهش حاضر مشمول تفهیم، تجسم ذهنی و درک مشابهت‌ها و مغایرت الفبای انگلیسی در قیاس و تقابل با الفبای زبان مادری و زبان رسمی رایج کشور است و با استفاده از قدرت و کاربردِ اول هنر «داستان» و دوم «تئاتر و نمایشِ» برای ملموس و محسوس‌کردن درک الفبا و کاربرد و ضرورت آن در جهت نیل به هدف والای فرایند یادگیری و آموزشِ الفبای انگلیسی صورت گرفته است.
کلیدواژه‌ها
اقدام پژوهی؛ الفبای انگلیسی؛ کاربرد هنر نمایش و داستان در تدریس زبان انگلیسی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 31
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 28
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

سنندج، خیایان پاسداران،دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج،ساختمان معاونت پژوهش و فناوری ، طبقه 4 ،دفتر مجله ،شماره تلفن08733288665

www.iausdj.ac.ir

کلیه حقوق این سایت مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج می باشد.

Journal Management System. Designed by sinaweb.